نوزادخواب نوزاد

۵ راه حل برای خواب شب نوزاد

۵ استراتژی برای خواب شب نوزاد

خواباندن نوزاد

برای نوزاد شما مدت زمانی طول کشیده است تا بتواند فرق روز و شب را از هم تشخیص دهد و شما این را میدانستید. اما پیش بینی این را نمیکردید که سال اول حضورش را انگار مشغول به انجام کار شیفت شب هستید. اگر کم خوابی شما باعث ریختن اشک در فنجان قهوه تان میشود، شما باشید: پایان دادن به بیدار شدن های نصفه شبی امکان پذیر است. مددکار اجتماعی بالینی، جنیفر والدبرگر، یکی از نویسندگان کتاب راه حا خواب آسان میگوید:” بعد از ۴ ماه، اولویت نوزاد خوابیدن است، فقط نمیداند چطور از خواب بیدار نشود. اما حتی عادت های بد معمولا طی چند روز قابل تغییر هستند. از توصیه های ما استفاده کنید تا متوجه شوید چه چیزی نوزادتان را بیدار نگه میدارد.

پستانک را از او بگیرید.

مزاحم خواب: نوزاد شما مدام پستانکش می افتد و به دنبالش میگردد که باعث بیدار ماندنش میشود.
راه حل: تا ۸ ماهگی، اغلب نوزادان پستانک خور دارای مهارت های حرکتی کافی برای گذاشتن مجدد پستانک در دهان خود را دارند. یک نکته خوب به گفته کارشناسان این است که پستانک شبانه میتواند از خطر مرگ ناگهانی نوزاد در سال اول جلوگیری کند. دکتر ژانت کندی، بنیانگذار موسسه مشاوره خواب واقع در نیویورک میگوید:” تا آن زمان، این انتخاب شماست که آیا کلاٌ از شر پستانک خلاص شوید یا با گریه های شبانه نوزاد برای پستانک بیدار شوید”. او به بسیاری از بچه ها که این مشکل را داشتند از جمله دختر خودش وقتی که ۵ ماهش بود کمک کرده است. “از ۴ الی ۵:۳۰ صبح، ما مدام به اتاقش میرفتیم تا پستانکش را در دهانش بگذاریم و نهایتا از خستگی گذاشتم تا از گریه بخوابد. چند روزی طول کشید که بسیار هم وحشتناک بود، اما نهایتا توانست با پستانک بخوابد و دیگر آن را نیاز نداشته باشد”.
مزاحم خواب: صداهای کم، حتی صدای خاموش کردن چراغ، نوزاد را بیدار میکند.
راه حل: از یک وسیله یا دستگاه برای تولید صدایی آرام که بقیه صداها را در خود محو کند استفاده کنید. دکتر کندی میگوید:” یک صدای سفید آرام میتواند همراه خوبی برای خوابیدن باشد. اگر شما این صدا را جزو برنامه خواب او قرار دهید، باعث آرامش نوزادتان و به خواب رفتنش میشود”. نمیخواهید دستگاه تولید صدای سفید بخرید؟ در اینترنت “صدای سفید” مثل صدای سشوار را جستجو و دانلود کنید.

از آرام کردنش برای مدت طولانی خودداری کنید.

مزاحم خواب: ساعت ۴ صبح است و نوزاد هنوز میخواهد بازی کند.
راه حل: اگر نوزاد در حال گذر از مرحله جهش رشدی است، مثل یادگیری خزیدن، احتمالا برای تمرین مهارت جدیدش بسیار هیجان زده است. در مورد این که شب وقت بازی نیست قاطع باشید. استفان گاگزوسکی مستقر در ایلینویز میگوید:” یک شب آلیسا بیدار شد و دلش میخواست در گهواره اش به این طرف و آنطرف غلط بزند. بعد از چند لحظه من اتاق را ترک کردم و او اندکی غر زد اما خیلی زود تمامش کرد. والبرگر میگوید:” اگر نوزادتان حرف میزند و غان و غون میکند، نادیده اش بگیرید. امیدوارانه، با سرگرم کردن خودش به خواب میرود. اما اگر گریه میکند، احتمالا از اضطراب جدایی رنج میبرد که معمولا با رشد حرکتی می آید. اگر این اتفاق نیم ساعت قبل از زمان بیدار شدن همیشگی اش می افتد، به او بگویید که خیلی زود میبینیدش و اتاق را ترک کنید”.

شیر دادن شبانه را متوقف کنید.

مزاحم خواب: غذا خوردن باعث میشود زودتر بخوابد.
راه حل: برای جونا رابین از ماساچوست، تنها چیزی که به نظر میرسید باعث میشود دخترش بخوابد غذا خوردن بود. خیلی زود احساس یک آشپز تمام وقت به او دست داد. در نهایت، پزشک کودکش به او توصیه کرد بچه را به حالت نیمه خواب آلود در گهواره بگذارد و هر ۳ دقیقه چک کند تا وقتی که کاملا خوابش برده باشد. به طور شگفت انگیزی، بعد از پنج دقیقه بدون نیاز به شیر خوابش برد. کیم وست، یکی از نویسندگان کتاب ۵۲ راز خواب نوزادان و مددکار اجتماعی بالینی میگوید:”در واقع، ۹۰ درصد ۶ ماهه ها میتوانند بدون میان وعده های شبانه بخوابند. زمانی که شما این اجازه را از پزشک کودکتان برای قطع تغذیه شبانه اش دریافت کردید، میتوانید به آرامی آن را کم کنید. اگر چند شیشه شیر میخورد، در یک بازه زمانی ۴ روزه هر بار یکی را حذف کنید. شما همچنین میتوانید فرمول درست کردن شیر را در هر شیشه تغییر دهید. زمانی که نوزادتان بفهمد دیگر از شیر خبری نیست، دیگر سراغ آن را نخواهد گرفت.

اول برادر و یا خواهر نوزاد را آماده کنید.

مزاحم خواب: شما سریع به بالای سر نوزاد میروید قبل از اینکه برادر یا خواهرش را بیدار کند.
راه حل: دویدن به بالای سر نوزادتان یک لحظه بعد از سر و صدایش میتواند او را به حضور شما برای مجدد به خواب رفتن وابسته کند. اما رها کردن نوزاد از ترس اینکه بقیه اعضای خانواده را بیدار نکند سخت است. سعی کنید به برادر یا خواهر بزرگتر اول هشدار بدهید: “ممکن است جونا در طول شب گریه کند. اما او دارد سعی میکند تمام شب خوابیدن را یاد بگیرد”. وقتی نوزاد شما بیدار میشود و بعدش بچه بزرگتر شما، اول بچه بزرگتر را آرام کنید. او احتمالا سریعتر و بدون نیاز به کمک دوباره میخوابد و همچنین شما به نوزاد این فرصت را میدهید تا قبل از اینکه شما آرامش کنید، خودش اینکار را انجام دهد. اگر شما آموزش خواب را تازه شروع کرده اید و چند شب سخت را پیش بینی میکنید، فرستادن بچه بزرگتر به خانه مادربزرگ میتواند به شما کمک کند.

برنامه چرت زدن نوزاد

این برنامه ۱ ساله را برای زمان خواب نوزادتان دنبال کنید تا بدانید او به چند ساعت خواب در هر سنی نیاز دارد.
۱ هفتگی: ۸ ساعت. نوزادان میتوانند بین ۱۶ الی ۱۸ ساعت بخوابند که نیمی از آن در شب است.
۶ هفتگی: ۸٫۵ ساعت. خواب شبانه بالاخره عمیق تر میشود.
۳ ماهگی: ۹ ساعت. شما اندکی خواب با برنامه میبینید. کمی زمان خواب را افزایش دهید.
۹ ماهگی: ۱۱ ساعت. اگر نوزادتان نیاز دارد، مجدد به او بیاموزید که چطور بخوابد.
۱۲ ماهگی: ۱۲ ساعت. هنوز نمیخوابید؟ از متخصص اطفالتان کمک بگیرید.

نوشته های مشابه

Subscribe
به من اطلاع بده
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!