دسته‌بندی نشده

آیا خانم ها در دهه ۳۰ سالگی فرزندان باهوش تری دارند؟

تحقیقات جدید در کشور بریتانیا نشان می دهند که خانم ها در دهه ۳۰ سالگی فرزندان باهوش تری از خانم هایی که در دهه ۲۰ یا ۴۰ سالگی مادر می شوند، دارند. آیا این فقط یه دلخوشی برای مادران در دهه ۳۰ سالگی است؟

برای به نتیجه رسیدن، محققان دانشکده اقتصادی شهر لندن اطلاعاتی از ۱۸۰۰۰ شاگرد نام نویسی شده در Millennium Cohort Study را مورد بررسی قرار دادند وسعی کردند که تاثیر سن مادر را بر کودک متوجه شوند. ودریافتند که کودکانی که مادرانی در دهه ۳۰ سالگی داشته اند، عملکرد فوق العاده ای در تست های شناختی درسن ۵ سالگی داشته اند.

محقق، Alice Goisis در مطلبی درمجله، دلایل را اینگونه توضیح می دهد: “مادرانی که فرزند اولشان را در دهه ۳۰ سالگی به دنیا می آورند، به احتمال زیاد تحصیل کرده ترند، درآمدی بالاتری دارند، در رابطه های جدی تر و با ثبات تری هستند، زندگی سالم تری دارند، مراقبت های پیش از زایمان را بیشتر یاد می گیرند، و بارداریشان را از قبل برنامه ریزی می کنند.” او اضافه می کند که خانم ها دراین گروه سنی کمتر سیگار می کشند و بیشتر تمایل به شیر دادن به کودکشان را دارند.

ضمنا محققان به این نتیجه رسیده اند که مادران در دهه ۴۰ سالگی کمتراز مادران جوانترحوصله بازی کردن با کودکانشان را دارند وجالب اینکه بیشتر تمایل به داشتن نوزادان تپل دارند ولی اگر بخواهیم منصف باشیم باید بگوییم که این مورد فقط روی ۵۳ مادر ۴۰ سال به بالا انجام شده است.

و این را بدانیم که سن مادر فقط یکی ازعوامل است که نشان می دهد کودک چقدر باهوش خواهد بود و این خبر خوبی برای مادران در دهه ۳۰ سالگی است.

نوشته های مشابه

Subscribe
به من اطلاع بده
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!